גנץ ונתניהו ינסו להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים בתוך 48 שעות

    איתי גדסי No Comments on גנץ ונתניהו ינסו להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים בתוך 48 שעות

    בתום ישיבת הממשלה סוכם כי ראש הממשלה נתניהו והשר גנץ ינסו להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים בתוך 48 שעות | היועמ"ש דרש: עליכם להחליט עוד היום | גנץ מתעקש: "אני המועמד היחידי"

    נתניהו וגנץ במליאה
    גנץ ונתניהו צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בישיבת הממשלה סביב נושא מינוי שר המשפטים: בפתח הישיבה ביקש ראש הממשלה נתניהו ארכה של 48 שעות ולהגיע לפתרון מוסכם עם השר גנץ. גנץ הסכים לדחייה אך הבהיר כי הוא המועמד היחיד לתפקיד.  גנץ: "משרד המשפטים הוא משרד חיוני זה שהוא מתפקד חודש ללא שר זו תקלה. צריך שר משפטים כמו שצריך שר אוצר".

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התערב ואמר כי הדחייה לא מידתית וכי יש לקבל החלטה בתוך 40 דקות. מנדלבליט הגדיר את הדחייה כ"בלתי סבירה בצורה קיצונית". זאת, לאחר כחודש ללא שר משפטים ולאחר שבג"ץ התערב והורה לממשלה לדון בנושא. לאחר מכן האריך היועמ"ש את הדרישה לשעתיים.

    ראש הממשלה נתניהו אמר, כי "בית המשפט העליון קיבל החלטה שנקיים דיון על מינוי שר משפטים. לדעתי מינוי שר משפטים צריך להתבצע על ידי ממשלה שתקום בימים הקרובים. התקווה שלי שנביא פתרון מוסכם עם שר הביטחון. יש לנו חילוקי דעות אבל הייתי רוצה פתרון מוסכם שניקח 48 שעות, ושר הביטחון ואני נשב וננסה להגיע להסכמה על מועמד מוסכם".

    גנץ הגיב ואמר "אני המועמד היחיד לשר המשפטים. אם תרצה עוד יומיים, ניקח עוד יומיים, אבל לא תהיה החלטה אחרת. לא תהיה עמדה אחרת. נקודה".

    בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה, התייחס תחילה ראש הממשלה לנושא הביטחוני: "לאחר ישיבת הקבינט קיבלנו החלטות – להיערך לכל תרחיש. זו ההנחיה שאני ושר הביטחון הנחינו וצה"ל אכן ערוך לכל תרחיש. אתמול היה לילה שקט ואני מקווה שיימשך כך. אנחנו ערוכים לכל התפתחות, אני לא מציע לאויבינו לנסות אותנו".

    "במקביל, המשטרה וכוחות הביטחון בירושלים פועלים לשמירת הסדר הציבורי והבטחת חופש הפולחן. אני חושב שגם שם יש ירידה בהיקף ההפרות והדבר הזה הוא חיובי כמובן. אנחנו רוצים לחזור למשטר של חוק וסדר מלא, אנחנו נאכוף את החוק בצורה מלאה".

    ביחס לנושא של מינוי שר משפטים, אמר ראש נתניהו: "בית המשפט העליון קיבל החלטה שאנחנו נקיים היום דיון בממשלה על מינוי שר המשפטים. קודם כל אנחנו מקיימים את החלטת בית המשפט. לדעתי, מינוי שר המשפטים ראוי שייקבע על ידי הממשלה שסביר להניח, וכך אני מקווה, תקום בימים הקרובים. לכן, למנות שר משפטים קבוע ברגע זה – זה דבר מלאכותי ולא מדרך הפעולה הרגילה שהיינו רוצים לעשות".

    "הדבר הזה נכפה, כך אומרים לנו, בגלל בעיית העצורים. התקווה שלי להגיע לפתרון מוסכם במהלך הדיון הזה עם שר הביטחון. הייתי רוצה לנסות להגיע לפתרון מוסכם ולקחת 48 שעות לאחר שנקיים את הדיון, שיפתור את הבעיה הספציפית של העצורים, אבל יהיה ברור שאנחנו לא באים ומנסים לכפות משהו על הממשלה הבאה שתקום".

    "אם הצעתי תתקבל ע"י שר הביטחון, ובית המשפט יקבל זאת אז אני מקווה מאוד שנגיע לפתרון מוסכם על שנינו. אם לא יגיע הדבר ובית המשפט יגיד 'תחליטו' – והוא מחייב אותנו להחליט מיד, אז נקום ונתכנס ונחליט מיד. אני מנסה למנוע בדרך הזאת התנגשות מיותרת שאפשר אולי לדלג עליה. טוב נעשה אם ניקח נשימה עמוקה ל-48 שעות ואני מקווה שביהמ"ש ייתן לנו ארכה זו כי ייתכן מאוד שנגיע להסכמה", אמר ראש הממשלה.

    שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא תחילה לנושא הביטחוני: "צה"ל ערוך לממש כל החלטה שלנו נוכח כל התפתחות ברצועת עזה ובמקומות אחרים. אני אומר לשרים שמעבר לגבולות שלנו, יש פעילות שמחייבת עירנות וצה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת".

    באשר למינוי שר משפטים: "יש פה היתממות מוחלטת. ההסכם בין הגושים נקבע שמשרד המשפטים בגוש כחול לבן- אני מילאתי את המקום באופן טכני ל-3 חודשים וההנחה הבסיסית היא שאחרי 3 חודשים ממנים שר קבוע. הממשלה הרלבנטית כרגע היא הממשלה הנוכחית ולכן הפתרון המוסכם הוא למנות אותי. אני המועמד של גוש כחול לבן למשרד המשפטים, כך הבאנו את לממשלה, זו עמדתי, אם תרצה לדון בזה עוד יומיים אין בעיה- אבל לא תהיה החלטה אחרת בין אם זה נוח לך או לא".

    גנץ הוסיף: "משרד המשפטים הוא משרד חיוני. העובדה שחודש אין שר משפטים זו תקלה ומי שנושא באחריות זה אתה שלא נתת למנות שר. מילאתי המקום במשרד בצורה ממלכתית וכך תכננתי להמשיך. כל דבר אחר זו היתממות, לא תהיה שום עמדה אחרת. מדינת ישראל צריכה שר משפטים בדיוק כמו שהיא צריכה שר אוצר. אין משרד שעושה פעולה שמשרד המשפטים לא מעורב בו- זה משרד רוחבי. אני אומר בצורה חד משמעית- יש פתרון אחד והוא למנות אותי ולשמור על החוק והדמוקרטיה במדינת ישראל".



    0 תגובות